Aliën Isolation

Let op! Dit is geen game voor hartpatiënten!

Na een zware reeks aan zeer gefaalde Aliën games durven SEGA en Creative Assembly het samen nog één keer aan. En dit keer goed!!!!!!

In tegenstelling tot de testosteron overgoten games als Aliëns: Colonial Marines en niet te vergeten de Aliën vs. Predator games is dit een pure survival horror game op zijn best. Je speelt als Amanda Ripley, voor hen die de extended versie hebben van Aliëns weten dat Ellen Ripley (Sigourney Weaver) een dochter heeft die na een lange zoektocht naar haar moeder uiteindelijk al overleden is zodra Ripley gevonden wordt 57 jaar na de eerste Aliën film.

Gamescom 2014 Main Storyline Gameplay

Waarom bedenkt iemand zo’n spel? tuurlijk de alien franchize is gaaf maar alle games flopte zo’n beetje dus waarom toch weer een game met aliens maken!!! nou dat zal ik je effe zeggen omdat deze game je laat beven als een klein meisje zonder onderbroekje aan. Tuurlijk er is er maar een en jij bent een badass ripley cloon dus zo uitgespeeld…NOT!…1 aliën bigger and badasser dan eerder tegen gekomen, wapens zijn er wel maar hebben te weinig effect om je uberhaubt een kans te geven. Hij is overal en komt wanneer hij of zij er zin in heeft dus weg met scripted events ,wil je 10 meter overbruggen nou… kruipen zal je met een nat bilspleetje denkend bij elk geluid is dit mijn einde….? Je kijkt om het hoekje en het kijkt terug je duikt terug de hoek om en denkt/hoopt hij ziet me niet…! je kijkt om je motion tracker en je ziet niks pfew! dat scheelde niets. Je gaat gehurkt de hoek weer om en je realiseerd je dat je een grove fout hebt gemaakt, nee hij was niet te zien op de motion-tracker maar hij stond geduldig op je te wachten na een kleine cinematic waarin je hier en daar wat fatale wondjes oploopt begin je weer bij je checkpoint. Je zit achter het beeldscherm te beven als een rietje en kijkt achterom en je ziet een medewerker lachend over je schoulder meekijken. Je denkt kut, klote, tyfus en vele andere aandoeningen wat een kut game maar dan dan wel op de positiefste manier die ik kan bedenken…

Viddian, Nazbuu, Drgn, D3adstyle en Bolletjepretvet deden de demo op Gamescom waarbij je een Challenge level speelt waar je binnen 10 minuten de andere kant van het level moet zien te behalen…zonder gezien te worden, want in de Challenge is de Aliën wel enigszins gescrypt.

Onze horrorheld Viddian heeft zich als een bang schoolmeisje verstopt achter elk kratje maar niet zonder gezien te worden, zijn hart stond op opgeven stil en de adrenaline gierde door zijn lijf.
Nazbuu wilde dolgraag die Vlammenwerper een testrun geven….hij schrikt er inderdaad mee af maar komt wel licht geïrriteerd weer terug!!
Bolletjepretvet had wel een aantal schrikmomenten waarover hij nog slecht heeft kunnen slapen.