Evolve

Evolve is het nieuwe paradepaardje van 2K games, een vernieuwende game waarbij je met 4 spelers tegen 1 speler vecht. 4 menselijke spelers die heel nauw samen moeten werken en 1 monster speler die moet zien te overleven en zo groot en sterk mogelijk moet zien te worden.

E3 Gameplay

Voor wie het nog niet wist Evolve is van de makers van Left 4 Dead en eigenlijk is daar niet veel van terug te vinden in deze game. De wapens zijn een stuk futuristischer en de omgeving ook. Alhoewel de monster speler alleen is en het hem erg moeilijk gemaakt kan worden zijn er toch een aantal factoren waarbij hij een voordeel kan hebben. Zo waren de maps die wij tot nu toe gezien hebben tijdens de Hands-On in het donker waarbij een monster er lastig te spotten is, en ook de wilde dieren en planten die zich in het level begeven kunnen voor een monster als toegevoegde waarde zijn. De flora en fauna vallen namelijk alleen menselijke spelers aan daar waar ze bij het zicht van het monster liever een blokje omlopen. Van FRUIT waren we met 5 spelers een volledig team tegen een monster, we kregen tijdens de demo trailer allemaal een polsbandje uitgedeeld waarop dus je rol stond dit zag er zo uit:

The Nazbuu Assault
D3adstyle Trapper
Timberwolf Medic
Th3BlackShadow Support
Huppelkutje Monster

De Assault had dus de Damage Dealer rol en beschikt over een best ruim arsenaal aan vuurkracht, de Trapper kan het Monster tijdelijk in een Arena vast zetten zodat hij niet kan vluchten en beschikt ook over een aantal handige opsporing mechanismen, Support zorgt voor schilden en kan buffen en de-buffen, de Medic houdt het team in leven. Het verliep best soepel mede omdat we ook een dame als Monster speler hadden maar dat nam niet weg dat het ons niet moeilijk gemaakt werd. We werden best een aantal keer flink te grazen genomen en daarbij speelde de lokale wildlife ook een rol, zo werd The Nazbuu gepakt door een soort kikker-achtig beest waardoor het monster zijn kans schoon zag en Nazbuu er flink van langs gaf. Echt een leuke game om naar uit te kijken dit kan nog flink wat lachwekkende potjes opleveren tijdens een LAN bijvoorbeeld.

The Nazbuu 9
Is It I 8,5
D3adstyle 9,5