Tom Clancy’s: The Division

Toen hij las Tom Clancy dacht The Nazbuu direct “ow weer een soort Splinter Cell achtige game want die games gaan gewoon niet samen met mij”. Lang ook maar enig beeldmateriaal te hebben vermeden zocht hij kort voor Gamescom maar even een filmpje op omdat er zoveel ophef over was in de media….2 woorden 10 letters….FUCKING VET!

Cinematic Trailer @ Gamescom 2013 video door: The Nazbuu

FREAK!, The Nazbuu en Drgn wilden het aan levende lijve ondervinden wat het is om als 1 van de eersten The Division te spelen en dat dachten er zeker wel meer die bij ons in de rij stonden in de mooi en groots uitgedoste booth van Ubisoft.
2,5 uur later bleek dus dat het om een Live Gameplay filmpje gaat met een paar Dev’s…zwaar gedemotiveerd gingen we zitten en toen moesten we OOK nog eens zwaaien naar de Dev’s als ze hallo zeiden via de headsets die we allemaal ophadden. We wilden helemaal niet zwaaien! stop die hand maar ergens waar het daglicht niet schijnt en geef me liever die controller van je! Ok…dat gezegd hebbende zaten er nu ruim 20 man met het kwijl langs hun kin naar deze oogverbijsterende en adembenemende game te kijken want allemensen wat is het toch een knap staaltje meesterwerk.

Hier gaan we even over uitdijen want dat moet gewoon.
The Division speelt zich niet ver in de toekomst af, in een wereld die zo complex en dus kwetsbaar is geworden…zo kwetsbaar als een kaartenhuis. Kwetsbaar voor bijvoorbeeld ziektes en wat verspreidt er na lucht, water en voedsel het beste een ziekte? juist ja…geld, op een dag genaamd “Black Friday” verspreidt zich een dodelijk virus waardoor de Verenigde Staten binnen 5 dagen in elkaar zakt. Verkeer van alle kanten komt stil te liggen, bedrijven en communicatie vallen stil kortom heel Amerika staat op z’n kop. Je speelt een personage die deel uit maakt van het SHD team ofwel Strategic Homeland Division aka “The Division”. Jij moet samen met deze groep redden wat er te redden valt en elke bedreiging van geweld uitschakelen.

Gameplay Trailer @ Gamescom 2013 video door: The Nazbuu

Je speelt dus in squads van 4 in een open wereld waarbij je dus moet zien te overleven met alles wat je voor handen hebt, munitie, eten, drinken om zo de onschuldigen te redden van bandits en andere criminelen. Op willekeurige punten kan je in contact komen te staan met een andere squad en deze mensen zijn niet de good guys. Hier ontstaat dan even een PvP gevecht dus je blijft altijd op je hoede in dit spel wat dus blijkbaar mogelijk gaat zijn is dat je kan kiezen of je de goede of de slechteriken speelt. Ook een gave feauture is dat een 5e speler zich via een Tablet kan toevoegen en zijn maatjes via een Drone lucht ondersteuning biedt door te scouten, aan te vallen en te healen.

The Nazbuu 9
FREAK! 9
Drgn 9