The Evil Within

Ok wees nu even heel eerlijk…Resident Evil is niet meer de Resident Evil die we kenden, de dagen wat zeg ik nachten dat we met een hartslag van 190 in ons bed Resident Evil zaten te spelen zijn voorbij. Jammer ook want het had voor niemand hoeven veranderen. Silent Hill is nog steeds de survival horror die we kennen maar dat hele schimmenrijk gebeuren kan sommige ook wel eens te ver gaan. En nu komt The Evil Within er aan…uitgebracht door Bethesda met aan het stuur niemand minder dan Shinji Mikami. Voor wie deze man niet kent (foei) maar dit is DE originele maker van de Resident Evil series tot deel 4, Dino Crisis series en Devil May Cry, hij heeft toen ontslag genomen omdat de franchise van RE een kant op ging waar hij niet achter stond. En nu heeft hij een eigen studio en is ingehuurd door Bethesda om te laten zien waar hij zo goed in is.

Extended Gameplay

Dit is de Survival Horror die we wilden zien, benauwde situaties, weinig ammo en health items en veel puzzels. Combineer dat met de gameplay van Resident Evil 4 en de graphics van het heden en je krijgt The Evil Within. Het jammere was wel dat onze Hands-On anders was dan bovenstaand filmpje, wij beschikten namelijk al over een best ruim arsenaal aan wapens dus niks voorzichtig deuren open doen en rondsluipen. Deur openrammen en al schietend naar binnen was meer onze speelsessie maar in die 15 minuten zaten al wel 3 puzzels dus dat was alleen maar een mooie belofte voor de rest van de game. Als we het filmpje hadden gehad wat hierboven afspeelt dan had het cijfer van Viddian een stuk hoger geweest.

The Nazbuu 9
Viddian 7,5
Drgn 8