Dragon’s Prophet

Zoals ieder jaar is het voor FRUIT een uitdaging om jullie te introduceren aan nieuwe games dus ook aan games waar je wellicht nog niet eerder van gehoord had. Dragon’s Prophet is wellicht zo’n game en aangezien we bij een vrijwel lege stand aankwamen geldt dat niet voor FRUIT alleen…tijd om de dev’s van Runewalker en Sony Online Entertainment een kans te geven.

Gameplay Trailer @ Gamescom 2013

Dragon’s Prophet is een MMORPG voor de PC en speelt zich in een tijdperk af waar draken de lakens uitdelen, of althans samen met de mensheid dan. Want je kan bepaalde draken tegenkomen die tembaar zijn en worden op deze manier je huisdier. Superawesome natuurlijk dat er heel de tijd een draak je achtervolgt en alles doet wat je zegt, tot nu toe zijn er meer dan 300 verschillende soorten tembare draken die je kan tegenkomen. De één kan niet vliegen de ander weer wel of alleen maar. Uiteraard zijn er net als bij elke MMORPG weer verschillende classes te krijgen die weer gelinkt staan aan het type draak dat je kan hebben en de wapens die je kan gebruiken, ook in deze game kan je looten en craften, iets waar The Nazbuu tijdens zijn Hands-On niet naar heeft kunnen kijken maar wat hem wel opviel is dat je niet direct te zien krijgt wat je aan het looten bent, in meeste MMORPGS kan je nog kiezen of je het wel of niet oppakt maar dat zit er bij deze game (nog) niet in. Verder merkte hij op dat het een beetje Over-The-Top is, het doet een beetje denken aan Devil May Cry qua vechten dat is best een specifiek soort game wat je moet liggen.

Gameplay @ Gamescom 2013

The Nazbuu 6,5
Gemiddeld cijfer 6,5