WTF Speel Jij? – Infestation Survivor Stories

Met DayZ nog steeds in Alpha status (en dat gaat voorlopig nog wel zo blijven ook) kunnen we het gewoon niet langer weerstaan, want zombies moeten gewoon gekilled worden en dan maakt het even niet uit wat voor game dat wordt. Infestation: Survivor Stories is hier een redelijk goede vervanging voor en laten we alvast het gerucht uit de wereld helpen “ja dit is eigenlijk de game die eerst The War Z werd genoemd”.

header

The War Z was een veelbelovende game en dan met na drukking op ‘was’. Want de game beloofde veel…en voor een jonge studio als OP Productions misschien wel teveel, zo beloofde het een map van 100 vierkante kilometer terwijl dit in werkelijkheid 10 vierkante kilometer bleek te zijn. Tijdens de release op Steam waren er nog tal aan features die beloofd waren maar nog niet geleverd, daarbij kwam ook nog eens dat de naam The War Z al bezet werd door de film World War Z met Brat Pitt. Dit laatste werd echter tot op het allerlaatste moment genegeerd totdat er echt geen weg meer uit was. De game werd dus half-baked gelaunched en daar bovenop was het een game die je moest kopen via Steam en had het ook nog eens een Marketplace waar je van alles met echt geld kon kopen. Met al deze tegenslagen is de game dus nu nog geen €5,- op Steam, en verwacht daar dan ook de kwaliteit naar. Maar genoeg gezeik we gaan nu kijken waarom de game WEL leuk is om te spelen.

Dit bovenstaande filmpje laat het allemaal al zien, een grafisch mooie game, goede interface, de mogelijkheid tot het creëren van een squad en zelfs een clan kan gemaakt worden. Al met al lijkt het zeer sterk op DayZ alleen dan met wat veranderingen en verbeteringen, dit gaan we eens allemaal netjes naast elkaar zetten:

Infestation Survivor Stories
DayZ (mod)
Respawn na 20 minuten in hetzelfde gebied. Directe respawn aan de kust.
Bruikbare items ge-highlight. Niet ge-highlight.
Meerdere characters aanmaken. 1 character.
Spawn met map. Spawn zonder map
Kan zombies met je vuisten meppen. Geen wapen = rennen.
Craft systeem. (Dead Island) Alleen auto’s moet je in elkaar zetten.
Map = 10 KM2. (actiever PVP) Map = 200 KM2.
Voertuigen gaan stuk tijdens normaal gebruik. Met normaal gebruik geen schade.
Zombies gaan makkelijker down. Zombies konden nogal glitchy zijn.
XP + skill systeem. Geen xp.
Safe zones met vendor en vault. Nergens veilig.
Personal lockers. (kunnen niet geloot worden) Tentjes. (loot weg = pech)
Mogelijkheid tot group en clan aanmaken. Geen group of clan mogelijkheden.

We vergelijken het met de DayZ mod omdat de standalone nog niet af is en aan Infestation Survivor Stories zitten ook geen veranderingen aan te komen, deze verschillen in games mag je voor jezelf bepalen of dit slechter of beter is dat is voor ieder persoonlijk. Om het samen te vatten is DayZ een betere overleving simulator dan Infestation Survivor Stories waar dit dan echt een game is voor de fun. Beide games zitten vol glitches en bugs al gaat het bij DayZ mod het om een mod op Arma II en Infestation zou DE shit moeten zijn helaas konden ze dat toen niet hard maken.

infestation_new_beginnings

Er gaat een grote update komen is gezegd door Hammerpoint de nieuwe drijfveer achter Infestation New Beginnings, deze update gaat van de huidige game een volledig gratis speelbare game maken voorlopig zonder Marketplace tot ze weten wat ze hier mee aan moeten. Nu kan je gaan lachen maar besef je wel dat een game maken veel tijd kost en tijd is nog altijd geld in deze wereld, dus het moet ergens van bekostigd worden en dat vinden we niet erg zolang een spel er maar niet de nadruk op legt zoals Star Wars The Old Republic waarbij je haast geen kant op kan als je geen subscriber bent. Dus wie weet wordt de keuze daarlijk toch nog lastig als DayZ gereleaset wordt en Infestation New Beginnings…ik heb mijn besluit nog niet gemaakt.

FRUIT Classics: Supreme Commander 2

158651-rawr

Supreme Commander 2 of Supcom zoals we het ook wel noemen werd vooral door The Nazbuu, Viddian, TheKillerBee en Th3BlackShadow gespeeld hier hebben zich later nog mensen aan toegevoegd maar met dit clubje is het begonnen eigenlijk tegen beter weten in omdat Supreme Commander 1 in veel opzichten leuker was maar de game was niet goed afgewerkt en veroorzaakte enorme lag-partijen waardoor je na 3 uur spelen op de timer in-game eigenlijk maar een half uur bezig was.

Supreme Commander Supreme Commander 2
In het kort:

Supreme Commander 2 heeft een veel snellere gameplay dan zijn voorganger en was daarom voor competitive gaming een erg gewilde game destijds (totdat Starcraft II uitkwam). Je kan ter land, ter zee en in de lucht aanvallen en kiezen uit 3 verschillende rassen. Aeon, het meest vredige ras van de 3 maar in de oorlog tussen de 3 terecht gekomen. UEF, wat nog lijkt op het meest menselijke ras ook qua units. Cybran, half mens half robot en een beetje de boosdoener van alles wat er zich afspeelt. In tegenstelling tot veel andere RTS games bestaan je units uit alleen maar robots en je grondstoffen zijn vrijwel onuitputtelijk, deze bestaan altijd uit een combinatie van Energy en Mass. De game heeft wel een population capacity maar daar deed je al vrij lang over om dit te bereiken en als je het bereikt had dan was je nauwelijks te stoppen. De game kent ook als enige game van alle andere games die FRUIT speelt en gespeeld heeft de functie om je tweede monitor te gebruiken in-game, namelijk als enorme mini-map maar je kon ook de mini-map inzoomen en units aansturen alleen het bouwen bleef in je hoofdscherm staan. Naast al die leuks kent de game ook nog het bouwen van Experimentals dit zijn enorme units met aanzienlijk meer Fire-Power en Health ze duurden wel wat langer om te bouwen maar als je er daar eenmaal een paar van had dan was het feest.

Darkenoid_Experimental_Giant_Saucer fatboy_mk_4 Monkylord_mark_II
Aeon Experimental: Darkenoid UEF Experimental: Fatboy Cybran Experimental: Monkeylord
Herinneringen:

Supreme Commander 2 was/is een erg leuke game als je met elkaar als team speelt, een potje tegen TheKillerBee en Th3BlackShadow ging sneller dan het zetten van koffie en was dus niet erg vermakelijk…voor mij en Viddian dan. Co-op was het een wereldgame en zeker niet hersenloos dit was keihard knokken om te blijven leven, TheKillerBee en Th3BlackShadow probeerde altijd een Bottle-Neck te creëren en dat geheel afzetten met Point-Defence, SAM Turrets en Shields om zo de 4 Cheating AI tegen te houden en wonderbaarlijk lukte ze dat nog ook. In tussentijd stampte ik een enorme Armada van lucht-units uit de grond en Viddian een gigantische vloot dat zich ook nog eens over het land kon bewegen. Als alle 4 de legers op volle kracht waren dan ging het pas echt los….en als de lag voorbij was zag je hoeveel er nog over was van je leger, en wat dood was dat had je allang weer opnieuw in de build-que staan.

Het meest gelachen hebben we toen TheKillerBee per ongeluk op de Nuke Launch knop drukte….deze Nuke ging recht omhoog….eeeennnnnnnn…kwam weer recht naar beneden, sindsdien spelen we zonder nukes.

Supreme Commander 2 nu:

Vandaag de dag wordt het sporadisch opgepikt maar zeker niet omdat het geen leuke game is, het zit hem meer in de tijd die we er vaak niet voor hebben om weer eens met een groepje dit spel op te pikken, soms nog met een LAN en dan een LAN waarbij we ook afgesproken hebben dit te gaan spelen en dan doen we rustig 2 tot 3 uur over een potje. Want niets is leuker en vermakelijker dan zoveel mogelijk te bouwen en zien dat dit werkt en stand blijft houden.

FRUIT Merchandise

DSCF0211

Na lange tijd kunnen we het dan toch hard maken, FRUIT begint een eigen kledinglijn…genaamd FRUIT Merchandise. Voorlopig alleen T-Shirts met naast het FRUIT Logo ook je eigen Gamertag in het groot op je rug want zeg nou zelf…
het is alleen maar handig voor de mensen die langs je plek lopen tijdens een LAN. Kijk voor meer info op onze Merchandise page die in de menubalk is toegevoegd of als je moeite heb met lezen (lees lui) dan klik je hier.

 

New Game: Star Citizen

Door: Timberwolf

Star Citizen, een MMO met ruimteschepen. “Zoiets als EvE Online dus?” Nee…..”WoW dan?” Ook niet…

Star Citizen is iets lastiger uit te leggen dan je denkt.

Allereerst wordt het gemaakt door Chris Roberts. Als je hem niet kent, dan heb je waarschijnlijk ook nooit van Wing Commander of anders Freelancer gehoord.

RSI of CIG?

Cloud Imperium Games, een nieuw bedrijf van meneer Roberts. “Maar waarom heet de site dan Roberts Space Industries?” Omdat Roberts Space Industries een fictioneel bedrijf is binnen Star Citizen. Vaker dan niet halen mensen die twee door elkaar en denken ze dat het bedrijf RSI heet. Ik noem geen namen van de mensen die het door elkaar halen. Nazbuu…

Een game uit….delen.

Als je al niet verward bent geraakt van het bedrijf en de site, dan raak je hier wel verward van. Star Citizen is namelijk alleen een deel van de game. Er zijn twee delen, de Singleplayer genaamd Squadron 42 en de Persistent Universe ofwel multiplayer. Wat is het verschil? Squadron 42 (SQ42) is de singleplayer waar je een militaire piloot bent, in de ruimte en de Persistent Universe (PU, Star Citizen), dat is zo’n beetje een hele grote sandbox. Je kan doen en laten wat je wil. Handelswaren slepen van de ene planeet naar de andere, of toch maar piraat worden en proberen de handelaren te beroven. Maar niet voor dat je te maken krijgt met spelers die zijn ingehuurd als bewaking voor de handelaar.

Cockpit
Star Citizen cockpit

Maar de spelers hebben de PU niet in handen. Er wordt momenteel van uitgegaan dat er per iedere speler 10 NPCs zijn. En als jij die handelswaren niet sleept, doet een NPC het wel. En die piraten? Dat kunnen net zo goed ook NPCs zijn, je kan op het eerste gezicht het verschil toch niet zien. De PU is dus een MMO, “zitten er ook RPG elementen in?” Niet de RPG die je zou denken. Er zit geen skilltree in, geen levels en ook geen andere dingen die je eerder in een WoW ziet. En als het gaat om quests, die zitten er ook niet in. Je kan jezelf natuurlijk verhuren als een huurling, of bewaking, maar je gaat niet naar een NPC rennen voor een “collect 25 of this” quest.

Leuke extraatjes.

Je kan landen op planeten en rondlopen of een bar bezoeken. Je kan het interieur van je schip bezichtigen. Klinkt niet echt spannend zou je zeggen maar als je je bedenkt dat het grootste schip, de Bengal Carrier, 1 km lang is en dat je bijna iedere vierkante meter kan bezichtigen, dan is het ineens een heel ander verhaal. Maar ja, een interieur is niet echt bruikbaar tenzij je er wat mee kan doen natuurlijk. Star Citizen heeft dus ook een FPS gedeelte naast het vliegen. Een corvette of frigate boarden met een paar gewapende mannen geeft nieuwe betekenis aan de woorden Hostile Takeover.

Bengal Carrier Bengal Carrier Schematic
Bengal_Carrier Image converted using ifftoany

Je kan ook racen, er zijn zelfs toernooien in de PU waar je aan mee kan doen maar dan moet je wel het snelste schip hebben. Alles kan je customizen, van je character tot je schip. “Andere pipa’s op je schip?” Geen probleem. “Ander likkie verf?” Zo gepiept. Maar ga er wel van uit dat het iets langer duurt dan een seconde voordat je schip klaar is.

No-Claim verzekering…

Maar je kan je schip ook kwijt raken, en dat gebeurd iedereen wel eens. “Moet je dan een nieuwe kopen?” Nee joh, de verzekering geeft je een nieuwe zolang de voorraad strekt. “Je had toch een schip verzekering? toch?” jazeker, verzekeringen. Je kan een verzekering afsluiten voor je schip zodat je een nieuwe krijgt als de ouwe in de prak…uhh…vliegt of simpelweg vergeten bent op slot te doen. Maar alle veranderingen zoals andere guns worden dan niet uitgekeerd en moet je opnieuw kopen. Je krijgt alleen maar het standaard schip uitgekeerd…maar niet vergeten de premie te betalen, je kan zelfs een aparte verzekering afsluiten voor je handelswaar. Maar verzekeringen zijn niet het enige wat geld kost. “Geld?” Ja genaamd UEC (United Earth Credits), je moet zelfs landingskosten betalen. Dacht je nou echt dat er geen parkeermeter voor ruimteschepen zou zijn?

Maar je schip is niet het enige dat persistent is, je character ook! raakt hij in een gevecht een oog kwijt dan kan je een kunstmatig oog nemen of misschien een ooglapje…Yarr! Of als het echt niet meezit heb je een nieuwe arm nodig. Al deze littekens die blijven bij je, zo kan je laten zien dat ze niet met je moeten sollen. Maar uiteindelijk is er zoveel van je character vervangen dat hij de keer erna dan toch maar komt te overlijden. “Wat dan?” Alle spullen gaan dan naar de erfgenaam die je alvorens hebt aangewezen, natuurlijk speel je dan gewoon verder met de erfgenaam. Maar je oude character is dan toch dood en kan niet worden terug gebracht.

Piloot
Pilot_Head

Gone where no man has gone before.

Sommige van ons hebben wel Star Trek Online gespeeld. Dat gevoel van “Gone where everyone has gone before” dat is er niet zoveel in Star Citizen. Natuurlijk zijn er stelsels die al ontdekt zijn, maar die zijn zo groot dat er misschien toch nog ergens iets boeiends verstopt zit. Of je kan een nieuw jump-point ontdekken dat naar een nieuw zonnestelsel leid, en dan mag jij het nieuwe stelsel een naam geven. En de data nodig is voor een jump-point voor veel UEC verkopen. Of toch maar geheim houden, maar dan is het wachten tot iemand je nadoet en het ook ontdekt.

Natuurlijk zal je character wel herinnerd worden. Als je een nieuw zonnestelsel ontdekt zal je character in de geschiedenisboeken staan van Star Citizen. Of anders de gevreesde piraat Roberts verslaan, en te boek staan als de persoon die de piraat Roberts heeft verslagen. Belangrijke NPCs zullen namelijk niet respawnen zoals in andere games. Er zal dan een andere piraat zijn om de leegte te vullen, maar die zal nooit hetzelfde zijn als Roberts.

Er zijn schepen van groot tot klein, van maar 1 piloot tot een hele crew.

Oldschool

Net als de games van oudsher en dan zeker in het bijzonder die op de pc wordt dit een on-time-purchase game maar wel 1 die ook met subscriptions werkt maar niet zodanig dat het een pay 2 win gevalletje wordt, je hebt dan wat extra zoals Jump-Point, een magazijn met allerlei work-in-progress dingen, en andere subscriber exclusive goodies. Wekelijks worden er 10 vragen van subscribers gekozen en die worden dan door Chris Roberts zelf beantwoord.

Crowd-funded

Het is een game die geheel gecrowdfunded is, de spelers betalen voor de ontwikkeling van de game. En in ruil daarvoor krijgen ze schepen, de game als hij uitkomt en bèta toegang. Maar alle schepen die je kan “kopen” kan je ook in de game kopen met UEC. Je zou dus nu een start schip kunnen kopen en dan als de game uit is genoeg sparen voor een groter schip.

Alpha, Bèta, Launch!

De game wordt opgedeeld in stukken die ze één voor één afmaken. Zo is de Hangar Module al af, hier kan je je schepen bekijken zowel van binnen als van buiten. Maar niet alle schepen zijn al af, naast de Hangar is er ook Arena Commander, zoiets als World of Warplanes in space. Hier kan je je schepen vliegen, en schieten op andere schepen of spelers. Maar zoals je kan verwachten is het aanbod schepen momenteel nogal mager.

En verder komen er nog de Planetside module, de FPS module, SQ42, de PU bèta, en dan de officiële Launch. Zelfs Squadron 42 wordt alvorens de release van de PU in episodes uitgegeven aan backers. Backers zijn mensen die geld aan de game hebben gegeven. Voorlopig is er nog geen echte release date bekend, er wordt geroepen najaar 2015 maar dit kan nog veranderen naar 2016. De bèta zal in ieder geval al wel eerder speelbaar zijn en uiteraard als je geld dokt dan heb je al toegang tot je Hangar en de Arena Commander.

Gamescom 2014: De eerste standhouders bekend.

Met de tickets al in de zak kijken we uit naar aankomende Gamescom 2014 die door FRUIT wordt bezocht van 13 t/m 17 augustus. De eerste standhouders zijn al bekend en het ziet er nu al veelbelovend uit!

Bevestigde standhouders van Gamescom 2014 zijn:

– Activision Blizzard
– Bandai Namco
– Bethesda
– Bigpoint
– Deep Silver/ Koch Media
– Digital Extremes
– Electronic Arts
– Blizzard Entertainment SAS
– Gaijin Network
– Goodgame
– Hi-Rez Studios
– Konami
– Microsoft
– Nintendo
– Oculus Rift
– Online FootballManager
– Riot Games
– Rondomedia
– Team 17
– Square Enix
– Valve Corporation
– Wargaming Europe
– Warner Bros. Entertainment
– Hasbro nv – Wizards of the Coast

Al een hele lijst dus en deze lijst wordt in aankomende maanden tot aan Gamescom 2014 bijgewerkt tot dat alles in kaart is. Uiteraard kan je zoals elk jaar weer een verslag verwachten waarin alle FRUIT leden die meegaan hun zegje doen. Dit jaar zijn het de verslaggevers: The Nazbuu, Viddian, Drgn, TheKillerBee, Th3BlackShadow, D3adstyle, ItIsI, Huppelkutje, Bolletjepretvet, Timberwolf, Archi, Shiveling en Legend die aan het woord zullen zijn en jullie zullen voorzien van de meest lijpste verhalen en bijbehorende beeldmateriaal.

FRUIT Classics: Killing Floor

Ik (Nazbuu) trap em af met de aller-aller-aller eerste game van FRUIT, iedereen was zeer in de veronderstelling dat dit Call of Duty: Modern Warfare 2 was maar daar hebben jullie het keihard mis.

Call of Duty: Modern Warfare 2 werd namelijk in den beginne alleen door Contra en Viruzz gespeeld de rest voegde zich hier pas later aan toe maar toen speelde iedereen al Killing Floor.

killingfloorlogo
In het kort:

Killing Floor was oorspronkelijk een Half Life 2 mod die later door Tripwire als game werd uitgebracht via Steam, je moet hier met een team van maximaal 6 spelers een soort Horde mode, Gears of War bestond toen nog niet dus we noemen het Survival mode even. Maargoed een serie aan waves met zombies en gemuteerde mensen die zich uiteraard met steeds meer aantallen vermenigvuldigen, af en toe een heavy er tussen door die dan net even een teamgenoot off-guard pakte en om de boel af te sluiten kreeg je een eindbaas die voorzien was van Chaingun, Bazooka, Cloak, Health-Regen en als je dacht het met close-combat op te lossen was je al helemaal fout bezig. Een game die je echt met minimaal 3 mensen moest doen om in ieder geval die eindbaas aan te kunnen en als je hem op Hard mode zette dan mocht je blij zijn als je de eindbaas al zag aankomen. Uiteraard werd je niet geheel weerloos aan je lot overgelaten, iedere kill leverde geld op en aan het einde van een wave kreeg je daar nog eens een kleine bonus bij, dit geld kon je besteden in een shop die zich tussen de waves opende en daar kon je je arsenaal uitbreiden en upgraden…reuze leuk.

 Stukje Killing Floor Game Play (niet door FRUIT)
Herinneringen:

Dit zijn er zo ongelofelijk veel om op te noemen, hele dagen inclusief nachten werd dit door mijzelf, Viddian, FREAK!, Contra, Viruzz, TheKillerBee, Th3Blackshadow, Archi en Jokeman gespeeld zelfs later toen de clan meer vorm aan begon te nemen hebben nieuwe spelers dit spel nog gekocht en een blauwe maandag meegedaan. Maar de humor onderling was het meest fantastisch niet eens zo zeer om de game want dit was zeker later veel te simpel om er nog bij na te hoeven denken maar de onzin die Viruzz, Jokeman en Archi uitkraamden was om je te bescheuren. Het was gewoon een prima game waarbij je je verstand op nul kon zetten na een lange dag school/werken en toch hield het je net genoeg bij de les omdat het zeker op latere waves net wat pittiger werd dat je echt wel even samen moest werken. Vooral de Fleshpounds op Brutal mode waren al net zo erg als de eindbaas en deze moest je echt wel met het hele team aanpakken, als een teamgenoot in geldnood zat tijdens de ‘Shop-tijd’ kon je geld doneren….gek genoeg was het altijd Hamsterboy Viddian die geld nodig had voor redenen nog steeds onbekend.

Killing Floor nu:

Vandaag de dag is het min of meer traditie geworden dat de Killing Floor server van FRUIT weer online wordt gezet tijdens de feestdagen, meestal is er dan ook een speciale ‘Holiday’ Map beschikbaar waarbij zombies Gingerbread-men zijn en de eindbaas wie-kan-het-ook-anders de Kerstman is. Dikke fun en het haalt deze mooie herinneringen weer omhoog bij velen een ideale game waarbij we weer even stil staan bij het feit hoe leuk onze clan is en waar we dat aan te danken hebben.

Gast Rubriek: FRUIT Classics

Een tijdelijke rubriek is aangemaakt geheel in het teken van de FRUIT Classics.

 

Een game is een Classic als het al lange tijd gespeeld wordt en dan nemen we even een tijdsbestek van langer dan 2 jaar. Dit kan uiteraard met tussenposen zijn maar zo tijdens een LAN of avondje gamen met elkaar wordt het toch wel weer opgepikt. De komende tijd kun je zo (hoop ik) per week een post verwachten met een nieuwe Classic die besproken wordt, dit zijn met name:

– Company of Heroes
– Supreme Commander 2
– Killing Floor
– Starcraft 2
– Sins of a Solar Empire
– Call of Duty 4: Modern Warfare

Hier kunnen zich later nog meer games aan toevoegen.

Zoals je ziet zijn de populairste games niet aanwezig in deze lijst en daarmee bedoel ik natuurlijk League of Legend, Warframe en World of Tanks. Dit zijn games die nog dagelijks actief gespeeld worden en eigenlijk nog geen lange tijd hebben stilgelegen om vervolgens na lange tijd weer opgepikt te worden.

Bijna iedereen kent de games wel in onze clan en daarom wordt er niet heel diep ingegaan op de gameplay maar vooral op de herinneringen die de game ons gegeven heeft en wat het dus uiteindelijk tot een classic heeft gemaakt in onze clan.

FC-NL bestaat 1 jaar

Het is alweer enige tijd geleden dat FRUIT op Gamescom 2011 voor het eerst achter World of Tanks kroop.

Het had even moeite om populariteit te krijgen binnen onze clan want het moest langs giganten als Call of Duty en League of Legends heen, tot Soldier, Viddian en Bromsnor vorig jaar de draad volledig oppikte en daarmee zoveel andere FRUIT leden enthousiast heeft weten te maken dat een speciale World of Tanks divisie binnen FRUIT niet uit kon blijven.

Op 1 juli 2013 zag FC-NL FRUIT CLAN NL voor het eerst het licht op de servers van Wargaming.net met Soldier als Commander en Viddian als Deputy Commander zijn er heel wat uurtjes verstreken sinds die tijd en nu een jaar later kunnen we het eerste jubileum vieren…FC-NL bestaat 1 jaar!!!

FCNL

Daarmee bestaat natuurlijk ook de FRUIT Tankies app groep 1 jaar, heel wat scores en leuke verhalen hebben we daar gedeeld en het plezier is nog even groot onderling. Om dit groots te vieren verwachten Soldier en Viddian iedereen uit FC-NL en uiteraard wie zich daarbij aan wil sluiten ook aanstaande zaterdagavond 5 juli vanaf 20:00 iedereen op TeamSpeak tot 22:00 want dan speelt Oranje en na de wedstrijd is er weer de gelegenheid om eventueel verder te gaan.

clan

FRUIT Clan gaat Internationaal

FRUIT Clan gaat internationaal!

“Maar waarom dan?”

FRUIT Clan is in afgelopen 10 jaar sterk gegroeid zeker onze League of Legends spelers overheersen deze clan voor het merendeel, dit betekend daarbij dat de vraag van buitenlandse spelers om te mogen joinen groter wordt. Onze TeamSpeak wordt al vaak bezet door Engelstalige spelers en dit brengt voor overige leden weer de nodige verwarring want FRUIT Clan is een pure NL clan.

Samen met Archi/ Dremodinho zijn hij en The Nazbuu er over uitgekomen dat de clan de kans moet krijgen om zijn vleugels te kunnen spreiden naar andere landen. Maar ook zodat The Nazbuu zijn visie op de NL clan ongestoord kan voortzetten en zijn energie voor een nieuwe community in andere games kan steken.

“Wat gaat dit betekenen?”

Er komt een 2e Engelstalige website bij puur voor League of Legends spelers, dit gaat geheel in het beheer van Archi/ Dremodinho komen.
Het voormalige ID forum waarop de clan uit te dagen was voor een potje CoD wordt omgetoverd tot hetzelfde idee maar dan voor League of Legends, members en andere clans/ teams kunnen hier onze FRUIT Clan lollers op uitdagen.
TeamSpeak blijft hetzelfde al gaan we wel kijken of het mogelijk is dat met name de buitenlandse spelers alleen kunnen inloggen op de League of Legends channels.
Alle actieve en daarmee fanatieke LoL spelers worden naar dit nieuwe member gedeelte op de nieuwe website gekopieerd.
Alle toekomstige Nederlandse League of legends spelers krijgen ook op de NL website een plek, Engelstalige spelers krijgen alleen een plek op de Engelstalige website.
Er komt een nieuw E-mail adres van waaruit Archi zijn bewind zal voeren. Alleen de Nederlandstalige leden krijgen een uitnodiging tot toekomstige LAN’s, andere events worden per event bekeken.
Als het aankomt op uitgaven, sponsoren e.d. gaat dit altijd nog eerst in overleg met The Nazbuu en de rest van de oorspronkelijke Core.

“Wat gaat dit betekenen voor de niet-LoL-spelers?”

Als het goed is dus helemaal niets, het kan alleen zijn dat op een event als Gamescom een meeting wordt georganiseerd maar hier hoef je niet bij te zijn als je dit niet wilt…al is dat natuurlijk wel een prachtig iets om een keer mee te maken.

“Wanneer gaat dit gebeuren?”

Zo snel mogelijk en het liefst nog dit jaar zodat we fris een nieuw jaar kunnen beginnen.

international

 

Q&A rondes tijdens Gamescom 2014

Nog een klein maandje en dan is het zover 13 afgezanten van FRUIT gaan Gamescom in Keulen bezoeken om: bier te drinken, worst te eten, lekkere wijven te kijken, met deze lekkere wijven op de foto gaan en…..owja de allernieuwste games te checken!

Net als vorig jaar gaat FRUIT er op uit om een paar game studio’s het leven zuur te maken met jullie vragen in een paar korte maar leuke Q&A rondes tijdens Gamescom 2014

Dit keer hebben we 3 interviews weten te regelen:
Wargaming – World of Tanks, World of Warplanes, World of Warships
Gaijn Entertainment – War Thunder
Digital Extremes – Warframe

En net als vorig jaar willen wij graag al jullie vragen verzamelen en dit in het interview meebrengen.
Dus vraag maar raak niets is te gek voor FRUIT….maar hou het wel bij de game people…

Inteview