League of Legends Compo regels

League of Legends Compo regels.

De compo van League of Legends wordt gespeeld met behulp van bijgaand speelbord.

Vooraf worden vaste willekeurige teams gemaakt, dit gebeurd door 3 potjes te maken waar diverse klassen spelers in komen.
Dus 1 potje met de beste spelers, 1 met goede spelers en 1 met minder goede spelers. Een team van 5 zal bestaan uit 2 beste spelers, 2 goede spelers en 1 minder goede speler.
De compo is gebaseerd op het spelen van ARAM (All Random All Mid)

*Ieder team krijgt 1 pion aangewezen, onthoud jullie kleur goed!
*
Het team mag de pion pas verplaatsen nadat er een potje ARAM is gespeeld.

 

Vooruit komen op het speelbord.

In plaats van een dobbelsteen wordt het aantal stappen dat gezet mag worden gebaseerd op hoe snel een potje gespeeld wordt.

Het winnende team mag zetten:

Tot 15 minuten = 6 stappen
Tot 18 minuten = 5 stappen
Tot 20 minuten = 4 stappen
Tot 23 minuten = 3 stappen
Tot 25 minuten en verder = 2 stappen

Het verliezende team mag zetten:

Tot 15 minuten = 3 stappen
Tot 18 minuten = 2 stappen
Tot 20 minuten = 2 stappen
Tot 23 minuten = 1 stap
Tot 25 minuten en verder = 1 stap

Surrender.
Zijn jullie als team de match zat en willen jullie per se stoppen dan mag je uiteraard opgeven. Weet wel dat dit voor jullie als verliezend team geen recht geeft tot het zetten van een stap en het winnende team het aantal stappen wint behorend tot de tijd dat de match geduurd heeft.

 

It’s a trap!

Op het speelbord bevinden zich een aantal vallen, sommigen zijn in jullie voordeel en sommigen niet.

Caitlyn – Ace in the Hole

Als Caitlyn kunnen jullie tot aan maximaal 6 plaatsen vooruit een vijandelijk team raken. Eenmaal geraakt moet het vijandelijke team 3 plaatsen terug.
Werkt niet in bosjes.

Darius – Apprehend

Als Darius kunnen jullie tot aan maximaal 2 plaatsen vooruit een vijandelijk team naar jullie toe trekken waardoor beide teams op dezelfde plek komen te staan.
Werkt ook in bosjes.

Gangplank – Cannon Barrage

Als Gangplank geven jullie het schip de opdracht de overige teams te raken. Eenmaal geraakt zetten deze teams zich 2 plaatsen terug.
Werkt ook in bosjes.

Blitzcrank – Rocket Grab

Als Blitzcrank schiet jullie hand naar voren tot aan maximaal 6 plaatsen vooruit waardoor jullie het team voor jullie naar jullie toe trekt, hierdoor komen beide teams op dezelfde plek te staan.
Werkt niet in bosjes.

Nocturne – Paranoia

Als Nocturne zien jullie alle vijandelijke teams tot maximaal 6 stappen vooruit, jullie lanceren naar dit team toe waardoor beide teams op dezelfde plek komen te staan.
Werkt niet in bosjes.

Karthus – Requiem

Als Karthus raken jullie de overige vijandelijke teams waardoor zij 2 stappen terug moeten zetten.
Werkt ook in bosjes.

Twisted Fate – Destiny/ Gate

Als Twisted Fate worden alle teams op het speelbord zichtbaar, hierdoor kunnen jullie naar hun locatie teleporteren en komen jullie op dezelfde plek te staan.
Werkt ook in bosjes.

 

NB:
*In geval er 2 teams op dezelfde plek staan maken Blitzcrank, Caitlyn en Darius een keuze welk team ze raken.
*In geval er een team op Gangplank staat geldt de Ability niet voor het team dat van Nocturne naar Gangplank springt.
*Op een Champion staan betekend direct de power gebruiken, staat er geen team voor jullie? dat is dan heel jammer.
*Een power is niet herhaaldijk te gebruiken.
*Blitzcrank, Caitlyn en Darius raken het team dat het dichtstbij staat.

 

Bosjes

Een bosje werkt altijd in het voordeel, uiteraard zijn er champions met True Sight dus echt veilig zijn jullie niet.

 

Turrets

Op het speelbord zijn 3 Turrets te vinden en diverse bosjes. Als je als team eindigt voor een Turret dan vluchten jullie het bosje achter jullie in. 

-Eenmaal voorbij de Turret is het gevaar voorbij.
-De vakjes waar de turrets op staan zijn geen staanplaatsen.

Defence Cards

Als team krijgen jullie na jullie eerste match allemaal een Defence Card en hier bestaan 4 verschillende in. Deze kaarten zijn alleen in te zetten wanneer jullie met een ander team een plaats delen.
Na het inzetten leveren jullie de kaart in, per compo krijgen jullie er maar 1 gebruik hem daarom wijs.

Lee Sin- Dragons Rage
Het team waar jullie een plek mee delen krijgt een trap in de maag en vliegt een plaats achteruit.

Olaf – Ragnarok
Het team waar je een plaats mee deelt is van plan zijn Defence Card te gebruiken, dankzij Ragnarok doet dit jullie helemaal niets.
Hiermee verspelen jullie ook de kaart mits jullie besluiten hem niet te gebruiken dan ondergaan jullie het effect dat op jullie wordt gebruikt.

Teemo – Noxious Trap
Geen League of Legends zonder de Paddo’s van Teemo!
Zet jullie val neer op de plek waar beide teams staan, zodra het vijandelijke team mag bewegen worden het aantal stappen dat ze mogen zetten gehalveerd (ook al hebben ze de match verloren)
Met als uitzondering dat het vijandelijke team een verliezend team is dat maar 1 stap mag zetten.

Lissandra – Frozen Tomb
Een kaart met 2 kanten, gebruik hem om het vijandelijke team te bevriezen waardoor dit team de helft van hun plaatsen mag zetten met een minimum van 1 plaats.
Of wordt tijdelijk onaantastbaar en annuleer het effect dat op jullie wordt gebruikt. In beide gevallen spelen jullie de kaart en leveren hem weer in.

NB:
*In geval meerdere teams dan 2 dezelfde plaats delen dienen jullie een team doelwit te maken voor jullie te spelen effect.
*Een team dat de Paddo van Teemo passeert terwijl ze niet op dezelfde plek staan dan jullie heeft dit geen effect.
*Defence Cards mogen gespeeld worden nadat Champions als Nocturne of Blitzcrank gebruikt worden door beide teams, dus Darius kan iemand naar zich toe trekken en door Lee Sin te spelen nog een plaats naar achter te trappen.